قيمت دستگاه تردد

 
 
دستگاه ثبت حضور و غياب جهان گستر پارس را بيشتر بشناسيد!
| نظرات (0)

دستگاه حضور و غياب چيست؟

سيستم حضور و غياب، راهكاري براي ثبت تردد كاركنان و نظارت بر ساعات كاري، وضعيت مرخصي و در نهايت ابزاري كارآمد براي پرداخت حقوق كاركنان يك سازمان است.
در واقع شما به كمك دستگاه حضور غياب جهان گستر مي‌توانيد وضعيت كاري كارمندان خود را، مستند كنيد و بر عملكرد كلي سازمان نظارت داشته باشيد.

حضور و غياب از گذشته تا كنون به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌گرفته است.
برخي از سازمان‌ها، هنوز هم به صورت دستي حضور و غياب كاركنان را انجام مي‌دهند، برخي با كارت شناسايي و ديگران هم از ساير روش‌هاي حضور و غياب استفاده مي‌كنند كه هر كدام، مزايا و معايب خاص خود را دارند.
البته بر كسي پوشيده نيست كه معايب برخي از روش‌ها مانند روش حضور و غياب دستي، بسيار بيشتر از مزاياي آن است.

سيستم حضور و غياب از ٢ بخش نرم افزار و دستگاه تشكيل شده است.
دستگاه وظيفه ثبت ساعت تردد (ورود و خروج) پرسنل را بر عهده دارد و نرم افزار با استفاده تردد هاي ثبت شده در دستگاه و همچنين قوانيني كه كارفرما در رابطه با محاسبه تاخير، غيبت، اضافه كار، مرخصي، ماموريت تعيين كرده، وظيفه محاسبه كاركرد ماهانه و اماده سازي اطلاعات اوليه براي محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل را دارد.
نرم افزار حضور و غياب شامل ٢ نوع نرم افزار حضور و غياب تحت ويندوز و نرم افزار حضور و غياب تحت وب مي باشد كه بطور مفصل در مقالات تخصصي توضيح داده شده است.
در ضمن دستگاه حضور و غياب انواع مختلفي دارد كه امروزه در كشور ما تقريبا از چند نوع آن بيشتر از سايرين استفاده مي‌شود و كارآيي مفيدي دارند.
انواع رايج اين دستگاه عبارت‌اند از:  اثر انگشتي، تشخيص چهره، كارتي، عنبيه.
ما در اين مقاله قصد داريم هركدام از اين دستگاه‌هاي حضور و غياب را به طور خلاصه به شما معرفي كنيم و گوشه‌اي از ويژگي‌هاي هر كدام را به شما ارائه دهيم.

سيستم حضور و غياب چه خدماتي را در اختيار مديران مي‌گذارد؟

همان طور كه در بالا هم اشاره كرديم، مشكلات زيادي كه فرآيند حضور و غياب براي مديران ايجاد كرده بود؛ با روي كار آمدن دستگاه‌هاي حضور و غياب تعداد زيادي از مديران ترغيب شدند تا اين دستگاه‌ها را تهيه كنند. در ادامه تعدادي از خدماتي كه اين دستگاه در اختيار مديران مي‌گذارند را بررسي مي‌كنيم:

  • كنترل دقيق تردد پرسنل
  • سهولت در محاسبه‌ي دقيق حقوق و مزاياي كارمند
  • به حداقل رساندن دخالت افراد غير مسئول
  • جلوگيري از تقلب و زد و بند كارمندان در ثبت زمان ورود و خروج
  • سرمايه‌گذاري طولاني مدت براي سازمان با بازگشت سرمايه‌ي سريع
  • تهيه‌ و نگهداري آرشيو كاملي از زمان ورود و خروج پرسنل
  • كنترل و محاسبه‌ي دقيق اضافه‌كاري و كسر كار

قيمت دستگاه حضور غياب

قيمت دستگاه حضور و غياب چقدر است؟

به طور كلي، مديراني كه تصميم به استفاده از دستگاه‌ ثبت حضور و غياب را دارند؛ به دو گروه كلي تقسيم مي‌شوند:

به طور كلي، مديراني كه تصميم به استفاده از دستگاه‌هاي حضور و غياب را دارند؛ به دو گروه كلي تقسيم مي‌شوند:
گروه اول، شامل مديراني هستند كه به تازگي با دستگاه حضور و غياب آشنا شده‌اند و اطلاعات تخصصي درباره‌ انواع دستگاه‌ و خدمات ارائه شده توسط شركت‌هاي سازنده‌ي را ندارند.
معمولا براي اين دسته از مديران، قيمت اولين و مهم‌ترين فاكتور براي خريد دستگاه است. شايد خود شما هم جز كساني باشيد كه به تازگي با اين دستگاه آشنا شده‌ايد و تصميم داريد ارزان‌ترين و كارآمدترين دستگاه را، با توجه به بودجه‌ي خود تهيه كنيد.
اما بگذاريد يك توصيه به شما بكنم: لطفا، لطفا و لطفا فقط به دنبال ارزان‌ترين دستگاه نباشيد! زيرا برايتان پشيماني به دنبال مي‌آورد! مي‌پرسيد چرا؟ در ادامه خدمتتان عرض مي‌كنم كه چرا!

بگذاريد به ادامه‌ي معرفي دسته‌بندي‌مان برسيم:
دسته‌ي دوم شامل مديراني هستند كه قبلا اين دستگاه را تهيه كرده‌اند و مدتي هم از آن استفاده كرده‌اند! اما در حال حاضر به يكي از دلايل زير با دستگاه به مشكل خورده‌اند و تصميم به تعويض و جايگزيني آن، گرفته‌اند:

  • دستگاه ارزان قيمت قبلي، جز دستگاه‌هاي وارداتي و ارزان بوده، و مدتي است كه شركت وارد كننده‌ي آن به كلي جمع شده است. در نتيجه امكان ارائه‌ي خدمات توسط شركت وجود ندارد و اگر عملكرد دستگاه با مشكل رو به رو شود؛ دستگاه عملا بي‌استفاده خواهد شد. لذا مدير تصميم گرفته كه دستگاه را تعويض كند.
  • شركت فروشنده‌ي دستگاه، خدمات پس از فروش مناسبي مانند نصب و راه‌اندازي، تعميرات دستگاه و پشتيباني و بروزرساني نرم‌افزار، به مشتري خود ارائه نمي‌دهد.
  • دستگاه قبلي، وارداتي بوده و شركت توليدكننده‌ي آن در خارج از كشور، به دليل وجود تحريم‌ها، از ارائه دادن قطعه و لوازم يدكي به مشتريان ايراني خود، خودداري مي‌كند.
  • با گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي، خريدار نياز به امكانات جديد نرم‌افزاري و سخت‌افزاري دستگاه را حس مي‌كند. اما شركت فروشنده توانايي توسعه و ارتقاي محصول خود را ندارد. لذا پس از مدتي دستگاه از تكنولوژي روز دنيا عقب مي‌ماند و نمي‌تواند نيازهاي مشتري را برآورده كند و خدمات لازم را به آن‌ها ارائه دهد.

حال كه متوجه شديد كه مديران گروه دوم با چه مشكلاتي دست و پنجه نرم مي‌كنند؛ متاسفانه بايد نكته‌ي ناخوشايندي را به شما عرض كنم.
بيشتر مديران در ابتداي خريد دستگاه (شايد مانند شما) در گروه اول قرار مي‌گيرند و پس از صرف هزينه‌هاي بسيار و صرف زمان ارزشمند خود براي خريد، دستگاهي را تهيه مي‌كنند كه در زمان خود “ارزان‌تر” از دستگاه‌هاي ديگر در بازار بوده و مدير در لحظه، از اين خريد خود بسيار احساس رضايت مي‌كند. اما پس از گذشت مدتي، با مشكلاتي كه در بالا ذكر كرديم، رو به رو مي‌شود و مجبور مي‌شود كه با صرف هزينه‌اي دوباره دستگاه قبلي را دور بيندازد و با تحقيق و جست و جوي بيشتر دستگاهي را تهيه كند كه خدمات مورد نياز را به سازمان ارائه دهد.
لذا براي تهيه‌ي دستگاه حضور و غياب نبايد به دنبال ارزان‌ترين دستگاه باشيد بلكه بايد دستگاهي را پيدا كنيد كه خدمات مطلوب و مورد نياز شما را ارائه دهد.

دستگاه حضور و غياب

خريد دستگاه حضور و غياب

در اين مقاله و مقاله‌هاي بعدي سعي ما بر اين است كه شما را با انواع دستگاه‌هاي حضور و غياب و حدود قيمت آن‌ها آشنا كنيم و مزايا و معايب هر دستگاه را بگوييم تا بتوانيد بهترين دستگاه را انتخاب و خريد نماييد
حال بگذاريد گشت و گذاري در دنياي قيمت‌هاي دستگاه‌هاي حضور و غياب داشته باشيم و اطلاعات پايه‌اي را خدمت شما عرض كنيم:
اگر به تازگي تصميم گرفته باشيد اين دستگاه را تهيه كنيد؛ احتمالا از تعدادي از شركت‌هاي به نام و مشهور داخلي يا وارد كننده، پيش فاكتورهايي گرفته‌ايد و حدود قيمتي در دست داريد.
حدود قيمت دستگاه‌هاي حضور و غياب چيني از ۱.۵ تا ۲.۵ ميليون تغيير مي‌كند. اين حدود قيمت در بين سازنده‌هاي داخلي دستگاه حضور و غياب، از ۲.۵ تا ۴.۵ ميليون متغير است.
يعني سازنده‌هاي داخلي به وضوح دستگاه خود را گران‌تر عرضه مي‌كنند. حال مي‌خواهيم بررسي كنيم كه اين تفاوت قيمت (كه كم هم نيست) آيا براي مدير توجيه اقتصادي دارد يا بايد همان دستگاه‌هاي چيني را تهيه كند.
اولا همان‌گونه كه به بيشتر ايراني‌ها ثابت شده است؛ كالاهاي وارداتي چيني از كيفيت مطلوب و خوبي برخوردار نيستند و پس از گذشت مدتي از عمر كوتاهشان، كارآيي خود را از دست مي‌دهند و بي‌استفاده مي‌شوند.
دوما به دلايلي كه در بالا خدمتتان عرض كرديم: نداشتن قابليت ارتقا و توسعه‌ي محصول و تحريم‌ها، گزينه‌ي خريد محصول چيني به كلي منتفي مي‌گردد.
سوما اگر شما بتوانيد دستگاه كارآمدي براي سازمانتان تهيه كنيد (حتي با قيمتي نسبتا بالا) در طول مدت زمان كوتاهي، به ميزان ۱۰% تا ۱۵% در هزينه‌هاي حقوق و دستمزد خود صرفه‌جويي مي‌كنيد و اين صرفه‌جويي، هزينه‌ي دستگاه را در چندماه به شما بازمي‌گرداند.
چهارما دستگاه‌هاي ايراني داراي منوي فارسي و كليدهاي كاربردي فارسي براي ماموريت، مرخصي و گزارشات مي‌باشند و كاركردن را براي پرسنل با هر سطح تحصيلات راحت مي‌كند.
در حقيقت خريدن يك دستگاه خوب، يك سرمايه‌گذاري بلند مدت با نرخ بازگشت سرمايه‌ي كوتاه است.
پس با توجه به نكاتي كه در بالا گفته شد؛ به دنبال خريد ارزان‌ترين دستگاه نباشيد و دستگاهي را تهيه كنيد كه مطلوب‌ترين خدمات را به شما ارائه دهد. زيرا با تمركز بر خريد ارزان‌ترين دستگاه، بي‌برو برگرد، با پشيماني مواجه مي‌شويد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : كارآموز امنيت
تاریخ : ۱۹ تير ۱۳۹۹
زمان : ۰۷:۴۸:۳۹
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی