قيمت دستگاه تردد

 
 
دستگاه تشخيص هويت با عنبيه را بيشتر بشناسيد!جهان گستر پارس
| نظرات (0)

از جايتان تكان نخوريد! شما با عنبيه‌ي چشمتان شناسايي شده‌ايد!
اين روزها تشخيص هويت افراد با كمك ويژگي‌هاي بيومتريك هر فرد نظير اثرانگشت، الگوي چهره و الگوي عنبيه‌‌، صورت مي‌پذيرد.
آيا باورتان مي‌شد روزي فرا برسد كه براي شناسايي شما، فقط به چشمانتان نگاه كنند؟
متاسفانه يا خوشبختانه بايد خدمتتان عرض كنم كه بله بايد باورتان شود؛ زيرا آن روز فرا رسيده است!
اين روزها تشخيص هويت افراد به كمك عنبيه‌ي چشم يكي از مطمئن‌ترين و پيشرفته‌ترين شيوه‌هاي شناسايي است كه هم اكنون در مراكز امنيتي، بانك‌ها و مناطق نظامي استفاده مي‌شود.
در اين مقاله ما تصميم داريم بفهميم:

  • تشخيص هويت با عنبيه‌ي چشم چگونه صورت مي‌پذيرد و آيا فراگير شدن اين موضوع، خطري براي انسان دارد يا خير!
  • تشخيص هويت با عنبيه‌ي چشم چيست؟
  • مزايا و معايب آن كدام است؟
  • موارد پركاربرد استفاده از اين تكنولوژي، در كدام سازمان‌ها و با چه هدفي صورت مي‌پذيرد؟

پس اگر شما هم كنجكاو هستيد درباره‌ي اين تكنولوژي بيشتر بدانيد و به پاسخ سوال‌هاي بالا برسيد؛ تا انتهاي اين مقاله همراه ما بمانيد تا جواب سوال‌هايتان را پيدا كنيد!

تشخيص هويت افراد از طريق عنبيه چشم

چگونه انسان‌ها به فكر استفاده از تكنولوژي تشخيص عنبيه افتادند؟

قدم اول براي شناختن اين تكنولوژي پيچيده، اين است كه بدانيم از كجا سر و كله‌اش پيدا شده است و اولين بار چه كسي به فكر استفاده از اين ايده افتاده است.
در سال ۱۹۸۰ دو چشم پزشك با بررسي الگوهاي عنبيه‌ي افراد مختلف به اين نتيجه رسيدند كه هيچ دو عنبيه‌اي تا به حال مانند هم نديده‌اند.
حتي در دوقلوهاي همسان نيز، اين تفاوت الگوي عنبيه ديده مي‌شود.
شايد برايتان جالب باشد بدانيد كه حتي الگوي عنبيه‌ي دو چشم خود شما هم مانند هم نيستند و الگوي عنبيه‌ي چشم راستتان با چشم چپتان متفاوت است.
اين دو چشم پزشك با كشف اين موضوع، قدم بسيار مهمي در متحول كردن سيستم تشخيص هويت در جهان برداشتند.
زماني كه دانشمندان متوجه شدند عنبيه‌ي چشم هم مانند اثرانگشت يك ويژگي بيومتريك و منحصر به فرد است؛ تصميم گرفتند از اين ويژگي براي احراز هويت افراد استفاده كنند.
اين گونه شد كه سنسورهاي تشخيص عنبيه، راه خود را در مراكز نظامي، سنسورهاي امنيت تلفن همراه و انواع مختلف دستگاه‌ حضور و غياب باز كردند و امروزه جز مطمئن‌ترين و امن‌ترين روش‌هاي تشخيص هويت به شما مي‌روند.

سيستم تشخيص و تاييد هويت بر مبناي شناسايي عنبيه چشم

تشخيص هويت با عنبيه‌ي چشم چگونه صورت مي‌پذيرد؟

براي اين كه افراد را از روي عنبيه‌ي چشمشان شناسايي كنند، يك سلسله اتفاقات پيچيده‌اي به وقوع مي‌پيوندد كه ما از شرح وقايع تخصصي آن قاصريم!
اما با كمال ميل حاضريم تا آنچه را كه در حد درك عموم از اين سيستم پيچيده است، در اختيار شما بگذاريم:
عنبيه يكي از ويژگي‌هاي بيولوژيك انسان است كه در منطقه‌اي محافظت شده –داخل چشم‌ها و پشت پلك- قرار دارد.
رنگ عنبيه عموما آبي يا قهوه‌اي رنگ است و با اين كه ما خودمان مي‌توانيم شمايلي از عنبيه‌مان را در آينه ببينيم، اما ديدن تصوير دقيق عنبيه خيلي هم كار راحتي نيست و نيازمند يك تصويربرداري حرفه‌اي از فاصله‌ي ۴ تا ۱۲ سانتي‌متري چشم است.
دكتر جان داگون در سال ۱۹۹۰، الگوريتمي براي پياده‌سازي و شناسايي الگوي عنبيه‌ي افراد ارائه كرد.
اين الگوريتم با استفاده از يكسري محاسبات پيجيده‌ي رياضي، عمليات شناسايي عنبيه‌ي افراد را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

حال با دانستن اين مقدمه درباره‌ي تشخيص هويت با عنبيه‌ي چشم، مي‌خواهيم مراحل تشخيص هويت را با هم بررسي كنيم:

مراحل تشخيص هويت با سنسور عنبيه

  • در مرحله‌ي اول بايد مقابل دوربين دستگاه قرار بگيريد تا دستگاه بتواند تصوير واضحي از عنبيه‌ي چشمتان بيندازد؛
  • پس از ثبت تصوير، دستگاه بررسي مي‌كند كه آيا تصوير داراي كيفيت و وضوح مناسبي هست يا خير؛ اگر كيفيت عكس توسط دستگاه تاييد شود، دستگاه عكس عنبيه‌ي شما را در پايگاه اطلاعاتي خود ذخيره مي‎‌كند اما در غير اين صورت از شما درخواست مي‌كند تا يكبار ديگر مقابل دوربين دستگاه قرار بگيريد.
  • پس از ذخيره‌ي عكس در پايگاه اطلاعاتي، دستگاه يك الگوريتم رياضي بين خطوط عنبيه‌ي شما پيدا مي‌كند و هويت شما را براي خود تعريف مي‌كند.
    از اين پس ديگر دستگاه شما را مي‌شناسد و هربار جلوي دوربين قرار بگيريد با يك نگاه مي‌تواند بفهمد كه چه كسي هستيد!
  • در زمان مراجعه‌ي يك فرد جديد به دستگاه نيز عملكرد دستگاه به اين شكل است كه دستگاه، يك تصوير از عنبيه‌ي شخص تهيه مي‌كند و با داده‌هاي ذخيره شده در پايگاه اطلاعاتي‌اش تطابق مي‌دهد.
    اگر شباهت وجود داشت، دستگاه فرد را شناسايي مي‌كند و به او اجازه‌ي تردد مي‌دهد اما اگر او را شناسايي نكند؛ به او اجازه‌ي عبور نخواهد داد.

اسكنر عنبيه چشم

 

دستگاه حضور غياب تشخيص عنبيه‌ي چشم

امروزه نياز به سيستم‌هاي امنيتي سريع و با امنيت بالا ديگر براي كسي قابل انكار نيست!
استفاده از سيستم‌هاي كارتي و اثرانگشتي به دليل سهولت در تقلب، كم كم دارد منسوخ مي‌شود  و طرفداران خود را از دست مي‌دهد.
همچنين سيستم‌هاي كدي و رمزي هم ديگر آن سرعت عمل لازم را ندارند.
از طرفي اين روزها به دليل شيوع بيماري كرونا، اهميت رعايت بهداشت و فاصله‌گذاري اجتماعي هم به شدت احساس مي‌شود و بسياري از روساي سازمان‌ها به دليل عدم شيوع و انتقال بيماري، استفاده از دستگاه‌هاي حضور و غياب كارتي و اثر انگشتي را تعطيل كرده‌اند.
لذا استفاده از دستگاه‌هاي حضور و غيابي كه با دخالت و لمس انسان سر و كار ندارند، بسيار اهميت پيدا كرده‌اند و توانسته‌اند افراد زيادي را به خود جذب كنند.
دستگاه‌ كنترل تردد عنبيه، نه تنها نيازي به تماس فيزيكي افراد با دستگاه براي شناسايي هويتشان ندارند؛ بلكه امنيت و دقت بسيار بالايي هم در نگهداري اطلاعات اشخاص مختلف دارند و تا كنون تقلبي نتوانسته است در دستگاه‌هاي عنبيه صورت بپذيرد.
به همين دليل است كه مراكز امنيتي، نظامي و فرودگاه‌ها براي شناسايي افراد از دستگاه‌هاي كنترل دسترسي عنبيه استفاده مي‌كنند.
از طرفي شركت‌هاي سازنده‌ي تلفن همراه نيز به فكر استفاده از اين تكنولوژي افتادند تا بتوانند حريم امن‌تري براي مشتريانشان فراهم كنند و اعتماد آن‌ها را بيش از پيش جلب كنند.
در آينده پيش‌بيني شده است كه تمامي مدارك و كارت‌هاي شناسايي نظير پاسپورت، گواهينامه، كارت ملي و… برچيده مي‌شود و براي شناسايي افراد، از تشخيص عنبيه‌ي چشم استفاده مي‌شود.
زيرا ديگر كسي نمي‌تواند يك هويت جديد براي خود بسازد و تقلب و جعل هويت به صفر مي‌رسد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : كارآموز امنيت
تاریخ : ۱۹ تير ۱۳۹۹
زمان : ۰۸:۱۷:۰۷
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی