قيمت دستگاه تردد

 
 
دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي چيست؟
| نظرات (0)

دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي چيست؟

يكي از رايج‌ترين و پرطرفدارترين دستگاه حضور غياب در دنيا، دستگاه حضور غياب اثرانگشتي است كه تا به امروز محبوبيت بسياري را در بين مردم به دست آورده است.
اين دستگاه با استفاده از فناوري‌هاي بيومتريك طراحي شده است و طرز كار دستگاه به اين صورت است كه: ويژگي‌هاي فيزيكي و منحصر به فرد هر كارمند را مشخص مي‌كند و در حافظه‌ي خود ثبت مي‌كند و در هنگام ثبت ورود و خروج، از اين داده‌هاي ثبت شده استفاده مي‌كند.
سيستم‌هاي حضور و غياب بيومتريك، نظير سيستم حضور غياب اثر انگشت و دستگاه حضور غياب تشخيص چهره، اين اطمينان را براي مديران حاصل مي‌كند كه دقيقا خود شخص در محل حضور دارد و امكان تقلب و اشتباه را تقريبا به صفر مي‌رساند.
البته مقصودمان اين نيست كه بگوييم امكان تقلب در اين دستگاه‌ها اصلا وجود ندارد! بلكه اين دستگاه‌ها نيز ممكن است نقاط ضعف و قوت خاص خود را داشته باشند.
اما حداقل با استفاده از اين دستگاه‌ها مي‌توانيد اطمينان حاصل كنيد كه درصد ضريب خطا و تقلب را به حداقل رسانده‌ايد!

 

http://dastgahtaradoud.tibablog.ir/post-84898.htmlقيمت دستگاه انگشت زني حضور و غياب

در خريد دستگاه‌هاي حضور و غياب، مديران به دو دسته‌ي اصلي تقسيم مي‌شوند:
گروه اول مديراني هستند كه قبلا دستگاه حضور و غيابي را تهيه كرده و مدتي هم از آن استفاده كرده‌اند؛ اما به دليلي يك از مشكلات زير، تصميم به تعويض دستگاه گرفته‌اند:

  1.   شركت توليدي دستگاه وارداتي بوده (دستگاه چيني است) و به دليل تحريم‌ها، فروش قطعات يدكي دستگاه را به ايران ممنوع كرده است.
    در نتيجه اگر دستگاه خراب شود امكان تعمير مجدد آن وجود ندارد و دستگاه عملا بي‌استفاده خواهد شد.
  2.   دستگاه خدمات پس از فروش و پشتيباني مناسبي ندارد.
  3.   شركت سازنده‌ي دستگاه امكان ارتقا و بروزرساني برنامه‌هاي نرم‌افزارش را ندارد.
    در نتيجه اگر مدير نيازمند امكانات جديدي باشد، شركت سازنده نمي‌تواند به آن‌ها اين امكانات را ارائه دهد و دستگاه براي مدير عملا بي‌استفاده خواهد شد.

گروه دوم مديراني هستند كه به تازگي با دستگاه حضور و غياب آشنا شده‌اند و مي‌خواهند براي شركتشان سيستم مناسبي را تهيه كنند.
اولين موضوعي كه ذهن اين مديران را به خود مشغول مي‌كند؛ قيمت دستگاه حضور و غياب است. اين موضوع به معني آن است كه اين مديران به صورت ناخودآگاه به دستگاه‌هاي ارزان‌تر جذب مي‌شوند.

در ادامه‌ي ماجرا مي‌بينيد كه خريد دستگاه ارزان‌تر همان و پشيماني هم همان.
اگر شما هم جز همين دسته از مديران هستيد؛ توصيه‌ي ما به شما اين است كه قيمت دستگاه را در اولويت نگذاريد زيرا پس از مدتي به مشكلات مديران گروه اول برمي‌خوريد!
بلكه دستگاهي را انتخاب كنيد كه بيشترين كارايي و استفاده را براي شما داشته باشد، حال اگر قيمت آن هم نسبتا بالا بود اشكالي ندارد.

نحوه‌ي كار دستگاه حضور غياب انگشتي

دستگاه حضور غياب اثر انگشتي ارزان به شرح مقابل كار مي‌كند: هنگامي كه پرسنل يك سازمان انگشت خود را بر روي سنسور حسگر قرار مي‌دهد؛ دستگاه اثر انگشت او را شناسايي كرده و نقشه‌ي مختصاتي از اثرانگشت او تهيه كرده و در حافظه‌ي خود ثبت مي‌كند.
اين نقشه‌ي مختصاتي براي دستگاه، حكم كارت شناسايي كارمند را دارد.
پس از ثبت اثر انگشت در حافظه‌ي انواع دستگاه حضور غياب اثر انگشتي، كارمند هربار كه براي ورود يا خروج اثر انگشت خود را روي سنسور دستگاه بگذارد؛ دستگاه اين اثر انگشت را با اثر انگشت ثبت شده مطابقت مي‌دهد.
اگر تطابق وجود داشت، ساعت ورود و خروج كارمند ثبت مي‌شود و اگر تطابق وجود نداشت، دستگاه اثر انگشت فرد را شناسايي نمي‌كند.
پس براي كار با دستگاه حضور غياب اثر انگشتي بايد مطابق مراحل زير عمل كنيم:

  1. همه‌ي كارمندان بايد اثر انگشت خود را با قرار دادن انگشت در محل حسگر، در حافظه‌ي دستگاه ذخيره كنند.
  2. كارمندان براي ثبت ورود و خروج خود، انگشت خود را در محل حسگر دستگاه قرار دهند تا هويت آن‌ها شناسايي شود.

بهترين مدل دستگاه انگشت زني حضور و غياب كدام است؟

حال سوالي كه ممكن است برايتان مطرح شود، اين است كه: كدام يك از انواع دستگاه‌هاي حضور و غياب از سايرين بهتر است و كارآمدي بهتري دارد؟!
در پاسخ به اين پرسش شما بايد بگوييم كه شما براي اين كه بتوانيد بهترين دستگاه حضور و غياب را بخريد؛ بايد به نيازها و محدوديت‌هاي سازمان خودتان نگاه كنيد و بر اين اساس برنامه‌ريزي را انجام دهيد.
از آنجايي كه نيازها و ويژگي‌هاي هر سازمان منحصر به فرد خود سازمان است ما نمي‌توانيم دستگاه مشخصي را به شما پيشنهاد دهيم و بگوييم اين بهترين دستگاه براي سازمان شماست!
بلكه تلاش ما بر اين است كه در اين مقاله و مقاله‌هاي بعدي مزايا و معايب هر كدام از اين دستگاه‌هاي حضور و غياب را براي شما تشريح كنيم؛ تا شما با استفاده از اين اطلاعات بهترين تصميم را بگيريد و دستگاه نهايي و مورد نظر خود را تهيه كنيد.

دستگاه اثر انگشت حضور و غياب



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : كارآموز امنيت
تاریخ : ۱۷ آبان ۱۳۹۹
زمان : ۰۵:۳۴:۰۷
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی